نمایه نویسندگان

آ

  • آتش افروز، عسکر اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظۀ فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 106-87]
  • آرزم، محمد طراحی سیستم اطلاعات مدیریت ورزش مدارس [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 657-678]
  • آزادیان، رفائیل شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و آسیب‌شناسی آن در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 450-427]
  • آژینی، مهدی بررسی نقش بازنمایی‏ ها در عملکرد حل مسئلۀ دانش ‏آموزان پایۀ هفتم در مسائل کلامی تناسبی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 511-534]
  • آقامحمدی، حسین مکان‌یابی مدارس با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و مدل تاپسیس (نمونة موردی: منطقة 18 شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 677-653]

ا

  • ابراهیمی، صلاح الدین نقش میانجی اهداف پیشرفت در ارتباط بین نیازهای روان‌شناختی اساسی و درگیری تحصیلی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 206-185]
  • ابراهیمی، مجتبی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامة معلم به‌عنوان بافت اجتماعی (رفتار معلم در کلاس) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 254-233]
  • اچرش، شیدا ارزشیابی از میزان موفقیت اجرای “طرح خواندن با خانواده “در استان خوزستان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 679-708]
  • احراری، عمادالدین نقش میانجی پیوند با مدرسه در رابطه بین یادگیری اجتماعی-هیجانی و قربانی‌شدن ناشی از قلدری [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 343-368]
  • احقر، قدسی طراحی و اعتباریابی الگوی کوچینگ بر مبنای نظریة انتخاب و اثربخشی آن بر تعهد سازمانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 35-7]
  • احمد پور مبارکه، علیرضا اثربخشی آموزش ادراک دیداری بر کاهش اختلالات یادگیری درس ریاضی دورۀ ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 86-67]
  • احمدرش، رشید میزان توجه به رفتارهای ارتقادهندة سلامت در محتوای کتاب‌های درسی ابتدایی و نقش این رفتارها در پیش‌بینی نمرۀ شایستگی‌های عمومی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 586-559]
  • احمدی، فاطمه بررسی ساختار نتایج یادگیری قابل مشاهده از مبحث فیزیک شناوری به کمک یک آزمون با استفاده از نظریۀ SOLO [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 408-377]
  • احمدی، فاطمه کیفیت‌بخشی آموزش مجازی فیزیک با طراحی محتواهای آموزشی بر اساس اصول نظریه بار شناختی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 111-133]
  • احمدی، محسن مدل‌یابی نقش ابعاد رفتار شهروندی سازمانی معلمان در اثربخشی مدرسه (مطالعه‌ای در مدارس دورۀ متوسطۀ دوم منطقۀ پنج تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 583-607]
  • ادیب، یوسف طراحی الگوی آزادسازی برنامة درسی دورة ابتدایی: یک پژوهش کیفی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 423-387]
  • اردستانی، عباس نیازسنجی فعالیت‌ها و دوره های آموزشی- ورزشی دانشگاه فرهنگیان در بخش همگانی و قهرمانی از دیدگاه دانشجومعلمان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 631-650]
  • اردلان، محمدرضا تحلیل رابطۀ کانونی مدیریت استعداد با سرمایۀ اجتماعی معلمان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 201-228]
  • اسدالله زاده بالی، سیده سمیه بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر مدیریت فرهنگی کارکنان با رویکرد رقابتی در دانشگاه‌های استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 426-409]
  • اسدزاده، حسن طراحی و اعتباریابی الگوی کوچینگ بر مبنای نظریة انتخاب و اثربخشی آن بر تعهد سازمانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 35-7]
  • اسماعیلی، نسیم نقش حس انسجام و باورهای امید در پیش بینی سازگاری تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 563-581]
  • اصغری، نسیم بررسی نقش بازنمایی‏ ها در عملکرد حل مسئلۀ دانش ‏آموزان پایۀ هفتم در مسائل کلامی تناسبی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 511-534]
  • اصفهانی زاده، امین نقش میانجی اهداف پیشرفت در ارتباط بین نیازهای روان‌شناختی اساسی و درگیری تحصیلی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 206-185]
  • افلاکی فرد، حسین مطالعۀ تطبیقی برنامۀ درسی آموزش کار و فناوری در نظام آموزش ابتدایی ایران، فنلاند و سنگاپور [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 558-525]
  • افهمی، رضا طراحی و اعتباریابی الگوی برنامة درسی مبتنی بر هنر پست‌مدرن با تأکید بر هنر مفهومی در دورة دوم‌ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 597-555]
  • اکبرزاده، ساناز شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای تسهیل‌کننده و بازدارندۀ کیفیت روابط میان‌فردی کارکنان مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای به روش پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 535-561]
  • اکرامی، محمود اعتبار و اعتمادیابی الگوی اندازه‌گیری آمادگی یادگیری برخط در دانشجویان دوره‌های مجازی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 337-365]
  • الماسی زاده، سارا نقش میانجی اهداف پیشرفت در ارتباط بین نیازهای روان‌شناختی اساسی و درگیری تحصیلی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 206-185]
  • امانی، حبیب مقایسۀ اثربخشی آموزش فنون توجه‌آگاهی و فنون شناختی-رفتاری بر علائم اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 176-155]
  • امانی، مرتضی مدل‌یابی نقش ابعاد رفتار شهروندی سازمانی معلمان در اثربخشی مدرسه (مطالعه‌ای در مدارس دورۀ متوسطۀ دوم منطقۀ پنج تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 583-607]
  • امانی، وحید بررسی میزان توجه به خلاقیت در کتاب شیمی (1) پایة دهم دورة دوم متوسطه از منظر الگوی گیلفورد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 554-525]
  • امیرحسینی، سید احسان تحلیل مدل عوامل اثرگذار بر توسعۀ حرفه ای دبیران تربیت بدنی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 499-477]
  • امین فرد، احمد ابزار کمک‌آموزشی مطلوب برای ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی مدارس در ایران از دیدگاه نظریة کهکشان‌های ارتباطی مک‌لوهان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 524-499]
  • اولادیان، معصومه تبیین فلسفۀ استقرار نظام کارورزی مبتنی بر معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان و شناسایی زمینه ها و ساختارهای لازم جهت تحقق آن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 65-89]
  • اولی، اسماعیل بررسی میزان توجه به خلاقیت در کتاب شیمی (1) پایة دهم دورة دوم متوسطه از منظر الگوی گیلفورد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 554-525]
  • ایرانمنش، زهرا طراحی مدل انتقال یادگیری در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 385-363]
  • ایزدپناه، نجمه طراحی الگوی سیرت نیکوی مدیران با استفاده از آموزه‌های نهج‌البلاغه (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 175-199]
  • ایزدی، صمد شناسایی پیامدهای توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی بین المللی در نظام آموزش عالی با رویکرد کیفی فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 1-28]
  • ایزدی، صمد طراحی ، ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش اثربخشی فرایند تدریس دانشجو معلمان برای اساتید کارورزی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 29-55]

ب

  • بابایی، علی تبیین دیدگاه اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه فرهنگیان نسبت به برنامۀ درسی کارورزی بر اساس نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 119-148]
  • بابری، راضیه طراحی الگوی رشد مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بر اساس نظریة داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 478-451]
  • بادله، علیرضا اثربخشی آموزش مبتنی بر موک بر بهزیستی روان‌شناختی و مهارت‌های مطالعۀ دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 129-107]
  • بادله، علیرضا شناسایی عوامل ارتقای تعهد سازمانی نیروی انسانی شاغل در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 651-677]
  • بادله، علیرضا شناسایی مولفه‌های شایستگی احراز حرفه معلمی در آزمون صلاحیت حرفه‌ای [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 401-421]
  • باقرپور، معصومه رابطۀ بین راهبردهای آموزشی و انضباطی بر تعلل‌ورزی تحصیلی با نقش میانجی باورهای معرفت‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 242-219]
  • باقری مجد، روح اله اجتماع یادگیری حرفه ای حلقه میانجی ارتباط رهبری تحولی بر یادگیری حرفه ای معلمان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 325-342]
  • بخشی پور، ابوالفضل مدل ساختاری اعتیاد به اینترنت بر اساس خودتنظیمی تحصیلی با نقش میانجی درگیری تحصیلی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 487-510]
  • بدری قره قشلاقی، جعفرصادق طراحی مدل معادلات ساختاری رهبری عاطفی (پیشایندها و پیامدها) مدیران مدارس متوسطه استان آذربایجان غربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 213-236]
  • براتی، هادی شناسایی عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و ارائة مدل ساختاری آن [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 55-37]
  • برخورداری، حمیدرضا بررسی عملکرد دانش‌آموزان در حل مسائل تناسبی و تاثیر پایه تحصیلی، جنسیت و نوع مدرسه بر کارکرد آن‌ها [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 461-507]
  • برخورداری احمدابادی، عاطفه نقش اضطراب کووید-19، نگرانی و باورهای منفی دربارة غیر قابل‌کنترل بودن و خطر نگرانی در پیش‌بینی استرس شغلی معلمان در پاندمی کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 127-107]
  • برزگر بفرویی، کاظم تأثیر روش ایده‌جویی اسکمپر بر انگیزۀ پیشرفت دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 153-131]
  • بستاکی، محمد ارائه الگوی جذب دانش‌آموز در هنرستان‌های تربیت‌بدنی شهر تهران [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 57-82]
  • بشیرنژاد، حسن شناسایی مولفه‌های شایستگی احراز حرفه معلمی در آزمون صلاحیت حرفه‌ای [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 401-421]
  • بهزادی، محمد حسن بررسی نقش بازنمایی‏ ها در عملکرد حل مسئلۀ دانش ‏آموزان پایۀ هفتم در مسائل کلامی تناسبی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 511-534]
  • بیانی، علی اصغر بررسی و شناسایی اصول و مؤلفه‌های یادگیری آمیخته درکلاس‌های چندپایة دورة ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 150-129]
  • بیرمی پور، علی ارزشیابی از میزان موفقیت اجرای “طرح خواندن با خانواده “در استان خوزستان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 679-708]

پ

  • پورصابری، رقیه رهبری یادگیری غیر رسمی معلمان در مدرسه: تدوین و اعتباریابی الگوی نشانگان و ابعاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 105-85]
  • پورکریمی، جواد طراحی الگوی شایستگی های حرفه ای معلمان راهنمای کارورزی دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 423-459]
  • پیرجمادی، سحر نقش آمیخته های بازاریابی سبز و تصویر ذهنی در قصد بازگشت مجدد دانش آموزان به المپیادهای ورزشی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 523-501]

ت

  • تاجیک اسمعیلی، عزیز الله نیازسنجی نیازهای آموزشی مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 361-339]
  • تازیک، علی اثربخشی آموزش مبتنی بر موک بر بهزیستی روان‌شناختی و مهارت‌های مطالعۀ دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 129-107]
  • تقوایی، داود طراحی و اعتباریابی الگوی کوچینگ بر مبنای نظریة انتخاب و اثربخشی آن بر تعهد سازمانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 35-7]
  • تقوی، حسین پیشایندهای تحقق صدای دانش آموز: یک مطالعه فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 237-267]
  • تقی پور کرده مهین، مینا بررسی ساختار نتایج یادگیری قابل مشاهده از مبحث فیزیک شناوری به کمک یک آزمون با استفاده از نظریۀ SOLO [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 408-377]
  • تکبیری، فرزانه طراحی و اعتباریابی الگوی برنامة درسی مبتنی بر هنر پست‌مدرن با تأکید بر هنر مفهومی در دورة دوم‌ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 597-555]
  • توماج، عبدالجلال اثربخشی آموزش مبتنی بر موک بر بهزیستی روان‌شناختی و مهارت‌های مطالعۀ دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 129-107]
  • تیمورزاده، امیر شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای تسهیل‌کننده و بازدارندۀ کیفیت روابط میان‌فردی کارکنان مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای به روش پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 535-561]
  • تیمورزاده، حسن مدل ساختاری اعتیاد به اینترنت بر اساس خودتنظیمی تحصیلی با نقش میانجی درگیری تحصیلی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 487-510]

ث

  • ثنائی، نوید سنجش میزان آگاهی نومعلمان دانشگاه فرهنگیان از بدفهمی های آموزش ریاضی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 229-256]

ج

  • جعفری، سکینه شناسایی و اعتبارسنجی مؤلفه‌های تربیت نیروی انسانی شایسته در دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 83-57]
  • جوادی پور، محمد طراحی چارچوب برنامۀ درسی آموزش میان‌فرهنگی برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 218-195]

چ

  • چنگایی، مهتاب نیازسنجی نیازهای آموزشی مدیران و کارکنان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 361-339]

ح

  • حاجی بابایی، حمید رضا ساحت‌ها و بایسته‌های تربیتی سند تحول آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 37-63]
  • حاجی یخچالی، علیرضا اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظۀ فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 106-87]
  • حافظی، حسین اعتبار و اعتمادیابی الگوی اندازه‌گیری آمادگی یادگیری برخط در دانشجویان دوره‌های مجازی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 337-365]
  • حبیبی کلیبر، رامین مقایسۀ اثربخشی آموزش فنون توجه‌آگاهی و فنون شناختی-رفتاری بر علائم اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 176-155]
  • حجازی، اسد مقایسۀ اثربخشی حرفه ای دانش آموختگان دورۀ کارشناسی پیوستۀ دانشگاه فرهنگیان با مهارت‌آموزان مادۀ 28 [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 476-451]
  • حسنی، محمد شناسایی چالش ها و نقاط قوت نظام رتبه‌بندی معلمان و ارائۀ الگویی برای کیفیت‌بخشی به آن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 401-424]
  • حسنی، محمد طراحی مدل معادلات ساختاری رهبری عاطفی (پیشایندها و پیامدها) مدیران مدارس متوسطه استان آذربایجان غربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 213-236]
  • حسین زاده، فاطمه ارائه مدلی برای ارتقاء اثربخشی دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه استان تهران) [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 293-324]
  • حسینی، سید رسول تبیین فلسفۀ استقرار نظام کارورزی مبتنی بر معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان و شناسایی زمینه ها و ساختارهای لازم جهت تحقق آن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 65-89]
  • حسینی، سیدرسول برازش مدل آموزش کارآفرینی مبتنی بر مهارت‌آموزی در آموزش فنی ‌و‌ حرفه‌ای [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 643-627]
  • حق جو، سعید بررسی عملکرد دانش‌آموزان در حل مسائل تناسبی و تاثیر پایه تحصیلی، جنسیت و نوع مدرسه بر کارکرد آن‌ها [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 461-507]
  • حکیم زاده، رضوان طراحی چارچوب برنامۀ درسی آموزش میان‌فرهنگی برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 218-195]
  • حکیم زاده، رضوان انعکاس ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی از آیینه نگاه معلمان، والدین و دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 135-186]
  • حمیدی، فریده بررسی اثر آموزش مبتنی بر طرحواره در مهارت حل مسئلۀ ریاضی دانش‌آموزان دوم ابتدایی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 257-283]
  • حمیدی، مهرزاد طراحی سیستم اطلاعات مدیریت ورزش مدارس [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 657-678]
  • حیدری سورشجانی، نسرین مدل‌یابی نقش ابعاد رفتار شهروندی سازمانی معلمان در اثربخشی مدرسه (مطالعه‌ای در مدارس دورۀ متوسطۀ دوم منطقۀ پنج تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 583-607]

خ

  • خالق خواه، علی پیشایندهای تحقق صدای دانش آموز: یک مطالعه فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 237-267]
  • خدابخشی، شکوفه طراحی و اعتبار یابی مدل مطلوب تربیت فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 539-564]
  • خزائی، لیلا طراحی چارچوب برنامۀ درسی آموزش میان‌فرهنگی برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 218-195]
  • خسروی، محبوبه طراحی و اعتباریابی الگوی برنامة درسی مبتنی بر هنر پست‌مدرن با تأکید بر هنر مفهومی در دورة دوم‌ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 597-555]
  • خنیفر، حسین نقش میانجی اهداف پیشرفت در ارتباط بین نیازهای روان‌شناختی اساسی و درگیری تحصیلی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 206-185]
  • خوئینی، پریسا ساخت و اعتباریابی ابزار ارزیابی معلم اثربخش تربیت‌بدنی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 338-311]

د

  • دازی، سارا بررسی اثر آموزش مبتنی بر طرحواره در مهارت حل مسئلۀ ریاضی دانش‌آموزان دوم ابتدایی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 257-283]
  • داوری، فرزانه ارائه مدل کیفی توسعۀ حرفه‌ای دانشجو معلمان رشتۀ تربیت‌بدنی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 83-110]
  • درتاج، یاسر امکان سنجی استقرار دوره های آموزش ضمن خدمت بر بستر رایانش ابری در آموزش و پرورش استان بوشهر [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 607-624]
  • درزی، محمد مقایسۀ خودکارآمدی، انگیزۀ پیشرفت و رفتار سازشی در بین دانش‌آموزان کلاس های چند پایه و عادی در مدارس ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 194-177]
  • دژآهنگ، منوچهر نقش آمیخته های بازاریابی سبز و تصویر ذهنی در قصد بازگشت مجدد دانش آموزان به المپیادهای ورزشی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 523-501]
  • دلاور، علی تأثیر محتوای الکترونیکی مبتنی بر واقعیت افزوده بر بار شناختی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس آموزش علوم تجربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 369-400]
  • دهقان منشادی، منصور طراحی الگوی رشد مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بر اساس نظریة داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 478-451]
  • دهقانی، مرضیه انعکاس ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی از آیینه نگاه معلمان، والدین و دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 135-186]

ذ

  • ذاکری، مختار شناسایی و تبیین آسیب‌های فرایند هویت‌یابی فراگیران در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی ایران با تأکید بر هویت اسلامی – ایرانی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 149-173]

ر

  • رازقی، نادر شناسایی پیامدهای توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی بین المللی در نظام آموزش عالی با رویکرد کیفی فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 1-28]
  • راه بر، زهرا کیفیت‌بخشی آموزش مجازی فیزیک با طراحی محتواهای آموزشی بر اساس اصول نظریه بار شناختی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 111-133]
  • ربیعی، مهدی تجارب معلمان دورة ابتدایی از چالش‌های اجرای طرح جابربن‌حیان: یک مطالعة کیفی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 281-255]
  • رحیمی پردنجانی، یعقوب شناسایی و اولویت بندی نیاز های آموزشی نو آموزان پیش دبستانی عشایر: پژوهش ترکیبی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 323-297]
  • رزقی شیرسوار، هادی مدل شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه‌های مقطع متوسطۀ نظری شهر تهران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 609-630]
  • رضازاده میر علیلو، غلامرضا ارائۀ مدلی برای نهادینه‌کردن آینده‌پژوهی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 651-625]
  • رضایی، اعظم بررسی نقش بازنمایی‏ ها در عملکرد حل مسئلۀ دانش ‏آموزان پایۀ هفتم در مسائل کلامی تناسبی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 511-534]
  • رضایی منش، معصومه شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و آسیب‌شناسی آن در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 450-427]
  • رمضانی، پوریا بررسی میزان توجه به خلاقیت در کتاب شیمی (1) پایة دهم دورة دوم متوسطه از منظر الگوی گیلفورد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 554-525]
  • روستا، فائزه رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • ریحانی، ابراهیم بررسی ساختار نتایج یادگیری قابل مشاهده از مبحث فیزیک شناوری به کمک یک آزمون با استفاده از نظریۀ SOLO [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 408-377]
  • ریحانی، ابراهیم بررسی عملکرد دانش‌آموزان در حل مسائل تناسبی و تاثیر پایه تحصیلی، جنسیت و نوع مدرسه بر کارکرد آن‌ها [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 461-507]

ز

  • زارع زردینی، فاطمه ادراکات و تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دوران کرونا [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 625-656]
  • زارعی، جعفر نقش واسطه‌ای رضایت از مدرسه در رابطة بین خودکارآمدی انطباق با پرخاشگری همسالان و اضطراب اجتماعی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 231-207]
  • زارعی، زهرا بررسی رضایت معلمان و دانش‌آموزان پایة ششم دورة ابتدایی از شبکة اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) در دوران شیوع ویروس کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 666-645]
  • زارعی زوارکی، اسماعیل تأثیر محتوای الکترونیکی مبتنی بر واقعیت افزوده بر بار شناختی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس آموزش علوم تجربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 369-400]
  • زاهد بابلان، عادل طراحی الگوی سه‌لایه‌ای امکان‌سنجی و استقرار اثربخش مدرسة زندگی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 450-425]
  • زاهد بابلان، عادل پیشایندهای تحقق صدای دانش آموز: یک مطالعه فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 237-267]
  • زلیکانی، محمد شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و آسیب‌شناسی آن در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 450-427]
  • زمانی بابگهری، محمد طراحی مدل انتقال یادگیری در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 385-363]
  • زندوانیان نایینی، احمد ادراکات و تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دوران کرونا [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 625-656]
  • زین آبادی، حسن رضا رهبری یادگیری غیر رسمی معلمان در مدرسه: تدوین و اعتباریابی الگوی نشانگان و ابعاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 105-85]

س

  • ساکی، رضا معلم به مثابۀ دانش‌پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابۀ اقدام‌پژوه [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 7-36]
  • سالاری چینه، پروین طراحی مدل انتقال یادگیری در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 385-363]
  • سبحانی جو، سبحان تبیین دیدگاه اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه فرهنگیان نسبت به برنامۀ درسی کارورزی بر اساس نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 119-148]
  • ستاری، صدرالدین ارائۀ مدلی برای نهادینه‌کردن آینده‌پژوهی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 651-625]
  • ستاری، مهرنوش رابطۀ بین راهبردهای آموزشی و انضباطی بر تعلل‌ورزی تحصیلی با نقش میانجی باورهای معرفت‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 242-219]
  • سجادی، سید مهدی معلم به مثابۀ دانش‌پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابۀ اقدام‌پژوه [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 7-36]
  • سرفرازی، معظمه تأثیر راهبرد خود‌نظارتی توجه بر توانایی انتقال جایگاه اعداد و صحت محاسبات ریاضی دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 65-39]
  • سلطان حسینی، محمد شناسایی عوامل شکل‌دهندۀ نهادینه‌سازی فعالیت های فوق برنامۀ ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به روش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 358-325]
  • سلیمانی، توران ارائۀ مدلی برای نهادینه‌کردن آینده‌پژوهی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 651-625]
  • سلیمانی، شکوفه بررسی اثر آموزش مبتنی بر طرحواره در مهارت حل مسئلۀ ریاضی دانش‌آموزان دوم ابتدایی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 257-283]
  • سلیمی، مهدی شناسایی عوامل شکل‌دهندۀ نهادینه‌سازی فعالیت های فوق برنامۀ ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به روش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 358-325]
  • سیفی، علی طراحی الگوی شایستگی های حرفه ای معلمان راهنمای کارورزی دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 423-459]

ش

  • شاکری نسب، محسن مقایسۀ تأثیر آموزش بازسازی شناختی و راهبردهای یادگیری خودگردان بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 285-303]
  • شامیان، حسن شناسایی عوامل ارتقای تعهد سازمانی نیروی انسانی شاغل در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 651-677]
  • شاهورانی سمنانی، احمد بررسی نقش بازنمایی‏ ها در عملکرد حل مسئلۀ دانش ‏آموزان پایۀ هفتم در مسائل کلامی تناسبی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 511-534]
  • شجاعی، علی اصغر ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامة معلم به‌عنوان بافت اجتماعی (رفتار معلم در کلاس) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 254-233]
  • شجاعی، علی اصغر بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر مدیریت فرهنگی کارکنان با رویکرد رقابتی در دانشگاه‌های استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 426-409]
  • شریفی، افسانه نیازسنجی فعالیت‌ها و دوره های آموزشی- ورزشی دانشگاه فرهنگیان در بخش همگانی و قهرمانی از دیدگاه دانشجومعلمان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 631-650]
  • شریفی نجف آبادی، رسول بررسی روند اعلام نیاز استان ها به معلمان جدید و تأثیر آن بر عملکرد دانشگاه فرهنگیان (مطالعۀ رشتۀ آموزش جغرافیا در بازۀ زمانی 1390 تا 1400) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 367-399]
  • شریفی نجف آبادی، رسول ارزیابی سواد مکان قرآنی دانشجومعلمان ورودی دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 187-212]
  • شعاع کاظمی، مهرانگیز ارزیابی تمرینات ادراکی حرکتی (پاریاد) و نوروفیدبک بر رابطۀ والد کودک و عملکرد اجرایی و هماهنگی دیداری حرکتی در ‌دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 274-243]
  • شعری، سرگل ارزیابی تمرینات ادراکی حرکتی (پاریاد) و نوروفیدبک بر رابطۀ والد کودک و عملکرد اجرایی و هماهنگی دیداری حرکتی در ‌دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 274-243]
  • شفیعی سروستانی، مریم ارزیابی شایستگی های دیجیتال معلمان ابتدایی شهر یاسوج [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 565-584]
  • شمالی احمدابادی، مهدی نقش اضطراب کووید-19، نگرانی و باورهای منفی دربارة غیر قابل‌کنترل بودن و خطر نگرانی در پیش‌بینی استرس شغلی معلمان در پاندمی کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 127-107]
  • شمس اسفندآباد، حسن مقایسۀ خودکارآمدی، انگیزۀ پیشرفت و رفتار سازشی در بین دانش‌آموزان کلاس های چند پایه و عادی در مدارس ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 194-177]
  • شیخعلی زاده، سیاوش مقایسۀ اثربخشی آموزش فنون توجه‌آگاهی و فنون شناختی-رفتاری بر علائم اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 176-155]
  • شیربگی، ناصر آزمون تجربی مؤلفههای مؤثر بر جذب و ماندگاری نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش در مناطق کم‌برخوردار [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 184-151]

ص

  • صائمی، حسن بررسی و شناسایی اصول و مؤلفه‌های یادگیری آمیخته درکلاس‌های چندپایة دورة ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 150-129]
  • صابری، زینب اجتماع یادگیری حرفه ای حلقه میانجی ارتباط رهبری تحولی بر یادگیری حرفه ای معلمان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 325-342]
  • صاحب الزمانی، محمد ارائه مدلی برای ارتقاء اثربخشی دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه استان تهران) [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 293-324]
  • صادقی، جمال ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامة معلم به‌عنوان بافت اجتماعی (رفتار معلم در کلاس) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 254-233]
  • صادقی، علی رضا طراحی چارچوب برنامۀ درسی آموزش میان‌فرهنگی برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 218-195]
  • صادقی، علی رضا شناسایی و اولویت بندی نیاز های آموزشی نو آموزان پیش دبستانی عشایر: پژوهش ترکیبی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 323-297]
  • صادقی، محمد شناسایی و اعتبارسنجی مؤلفه‌های تربیت نیروی انسانی شایسته در دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 83-57]
  • صالحی، کیوان شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای تسهیل‌کننده و بازدارندۀ کیفیت روابط میان‌فردی کارکنان مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای به روش پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 535-561]
  • صالحی عمران، ابراهیم تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش در توجه به تربیت حرفه‌ای و مهارت‌آموزی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 37-7]
  • صالحی عمران، ابراهیم شناسایی پیامدهای توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی بین المللی در نظام آموزش عالی با رویکرد کیفی فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 1-28]
  • صالحی نجف آبادی، نعمت اله اثربخشی آموزش ادراک دیداری بر کاهش اختلالات یادگیری درس ریاضی دورۀ ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 86-67]
  • صداقت، مستوره ارزیابی تمرینات ادراکی حرکتی (پاریاد) و نوروفیدبک بر رابطۀ والد کودک و عملکرد اجرایی و هماهنگی دیداری حرکتی در ‌دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 274-243]
  • صفدری، سعید تعامل باورها و عواطف در شکل گیری هویت معلم: روایت پژوهی تجربیات زیستۀ یک استاد دانشگاه [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 734-707]
  • صفری، نوش آفرین اعتبار و اعتمادیابی الگوی اندازه‌گیری آمادگی یادگیری برخط در دانشجویان دوره‌های مجازی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 337-365]
  • صفری، یحیی طراحی و اعتبار یابی مدل مطلوب تربیت فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 539-564]
  • صیادی، میثم تحلیل محتوای کتاب‌های علوم دورة اول ابتدایی بر اساس میزان توجه به مهارت‌های فرایند علمی با روش آنتروپی شانون [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 689-667]

ط

  • طاهری، فاطمه بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر مدیریت فرهنگی کارکنان با رویکرد رقابتی در دانشگاه‌های استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 426-409]

ع

  • عباسی، حامد تأثیر محتوای الکترونیکی مبتنی بر واقعیت افزوده بر بار شناختی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس آموزش علوم تجربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 369-400]
  • عباسیان، حسین رهبری یادگیری غیر رسمی معلمان در مدرسه: تدوین و اعتباریابی الگوی نشانگان و ابعاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 105-85]
  • عبدالعلی پور، محمد مدل داده‌بنیاد استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد شغل معلمی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 706-679]
  • عبدالله پور، ارسطو میزان توجه به رفتارهای ارتقادهندة سلامت در محتوای کتاب‌های درسی ابتدایی و نقش این رفتارها در پیش‌بینی نمرۀ شایستگی‌های عمومی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 586-559]
  • عبداللهی، ندا ارزیابی شایستگی های دیجیتال معلمان ابتدایی شهر یاسوج [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 565-584]
  • عبدالملکی، جمال مدل‌یابی نقش ابعاد رفتار شهروندی سازمانی معلمان در اثربخشی مدرسه (مطالعه‌ای در مدارس دورۀ متوسطۀ دوم منطقۀ پنج تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 583-607]
  • عبدالهی، بیژن رهبری یادگیری غیر رسمی معلمان در مدرسه: تدوین و اعتباریابی الگوی نشانگان و ابعاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 105-85]
  • عبدی، صباح میزان توجه به رفتارهای ارتقادهندة سلامت در محتوای کتاب‌های درسی ابتدایی و نقش این رفتارها در پیش‌بینی نمرۀ شایستگی‌های عمومی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 586-559]
  • عبدی، کاملیا تحلیل مدل عوامل اثرگذار بر توسعۀ حرفه ای دبیران تربیت بدنی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 499-477]
  • عجم، علی اکبر سنتزپژوهی برنامه درسی یادگیری ترکیبی مبتنی بر آموزش وارونه [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 509-538]
  • عرب زاده، عبدالرضا تبیین فلسفۀ استقرار نظام کارورزی مبتنی بر معلم فکور در دانشگاه فرهنگیان و شناسایی زمینه ها و ساختارهای لازم جهت تحقق آن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 65-89]
  • عربی، سمیه برازش مدل آموزش کارآفرینی مبتنی بر مهارت‌آموزی در آموزش فنی ‌و‌ حرفه‌ای [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 643-627]
  • عروف زاده، شهرام شناسایی عوامل شکل‌دهندۀ نهادینه‌سازی فعالیت های فوق برنامۀ ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به روش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 358-325]
  • عزتی، میترا شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای تسهیل‌کننده و بازدارندۀ کیفیت روابط میان‌فردی کارکنان مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای به روش پدیدارشناختی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 535-561]
  • عزیزی، زهرا مکان‌یابی مدارس با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و مدل تاپسیس (نمونة موردی: منطقة 18 شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 677-653]
  • عزیزیان کهن، نسرین ساخت و اعتباریابی ابزار ارزیابی معلم اثربخش تربیت‌بدنی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 338-311]
  • عزیزی تراب، زهرا شناسایی چالش ها و نقاط قوت نظام رتبه‌بندی معلمان و ارائۀ الگویی برای کیفیت‌بخشی به آن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 401-424]
  • عسکری، فاطمه اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظۀ فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 106-87]
  • عسگری، علی بررسی رضایت معلمان و دانش‌آموزان پایة ششم دورة ابتدایی از شبکة اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) در دوران شیوع ویروس کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 666-645]
  • عظیمی پور، الهام انعکاس ارزشیابی توصیفی در آموزش مجازی از آیینه نگاه معلمان، والدین و دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 135-186]
  • علیدوست قهفرخی، ابراهیم طراحی سیستم اطلاعات مدیریت ورزش مدارس [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 657-678]
  • علیزاده، مژده پدیدارشناسی مفهوم معلمان ماندگار در تجربۀ زیستۀ دانش‌آموزی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 91-117]
  • عین خواه، فرناز تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش در توجه به تربیت حرفه‌ای و مهارت‌آموزی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 37-7]

غ

  • غباری، باقر تأثیر راهبرد خود‌نظارتی توجه بر توانایی انتقال جایگاه اعداد و صحت محاسبات ریاضی دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 65-39]

ف

  • فتح آبادی، روح الله تأثیر راهبرد خود‌نظارتی توجه بر توانایی انتقال جایگاه اعداد و صحت محاسبات ریاضی دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 65-39]
  • فتحی آذر، اسکندر طراحی الگوی آزادسازی برنامة درسی دورة ابتدایی: یک پژوهش کیفی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 423-387]
  • فراست، حسین تحلیل محتوای کتاب‌های علوم دورة اول ابتدایی بر اساس میزان توجه به مهارت‌های فرایند علمی با روش آنتروپی شانون [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 689-667]
  • فرید، ابوالفضل مقایسۀ اثربخشی آموزش فنون توجه‌آگاهی و فنون شناختی-رفتاری بر علائم اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 176-155]
  • فرید، ابوالفضل نقش میانجی پیوند با مدرسه در رابطه بین یادگیری اجتماعی-هیجانی و قربانی‌شدن ناشی از قلدری [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 343-368]
  • فکوری حاجی یار، حسین بررسی و شناسایی اصول و مؤلفه‌های یادگیری آمیخته درکلاس‌های چندپایة دورة ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 150-129]
  • فلاح مهنه، تورج سنتزپژوهی برنامه درسی یادگیری ترکیبی مبتنی بر آموزش وارونه [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 509-538]
  • فلاحی، وحید نقش حس انسجام و باورهای امید در پیش بینی سازگاری تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 563-581]
  • فیاض، ایراندخت شناسایی و اولویت بندی نیاز های آموزشی نو آموزان پیش دبستانی عشایر: پژوهش ترکیبی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 323-297]
  • فیاض، ایراندخت معلم به مثابۀ دانش‌پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابۀ اقدام‌پژوه [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 7-36]
  • فیروزشاهی، فائزه بررسی کتب ریاضی دورة اول ابتدایی از منظرمؤلفه‌های سواد ریاضی به‌کمک مسائل با زمینة دنیای واقعی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 625-599]

ق

  • قادری، علی نقش میانجی اهداف پیشرفت در ارتباط بین نیازهای روان‌شناختی اساسی و درگیری تحصیلی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 206-185]
  • قاسم زاده، ابوالفضل مدل داده‌بنیاد استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد شغل معلمی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 706-679]
  • قاسمی زاد، علیرضا امکان سنجی استقرار دوره های آموزش ضمن خدمت بر بستر رایانش ابری در آموزش و پرورش استان بوشهر [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 607-624]
  • قاسمی مطلق، مهدی مقایسۀ تأثیر آموزش بازسازی شناختی و راهبردهای یادگیری خودگردان بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 285-303]
  • قاضی، سمیه طراحی ، ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش اثربخشی فرایند تدریس دانشجو معلمان برای اساتید کارورزی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 29-55]
  • قدیریان مارنانی، فرناز شناسایی عوامل شکل‌دهندۀ نهادینه‌سازی فعالیت های فوق برنامۀ ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به روش آمیخته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 358-325]
  • قنبری، سیروس مدل‌یابی نقش ابعاد رفتار شهروندی سازمانی معلمان در اثربخشی مدرسه (مطالعه‌ای در مدارس دورۀ متوسطۀ دوم منطقۀ پنج تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 583-607]

ک

  • کاظم پور، صدیقه ارائه الگوی برنامه درسی برای پرورش هویت خودشرح حال نگاری دانش آموزان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 585-606]
  • کاظمی، امجد آزمون تجربی مؤلفههای مؤثر بر جذب و ماندگاری نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش در مناطق کم‌برخوردار [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 184-151]
  • کرم افروز، محمدجواد مدل مناسب اجرای موفقیت‌آمیز آموزش آنلاین در مدارس بر اساس رویکرد نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 305-335]
  • کرمی، فرشید تحلیل مدل عوامل اثرگذار بر توسعۀ حرفه ای دبیران تربیت بدنی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 499-477]
  • کرمی، مرتضی طراحی ، ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش اثربخشی فرایند تدریس دانشجو معلمان برای اساتید کارورزی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 29-55]
  • کریمی، ابوبکر تحلیل و ارزیابی تعدادی از کتاب‌های درسی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش مهارت‌های زندگی با تأکید بر مهارت‌های ارتباطی و مقابله‌ای سازگارانه [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 624-587]
  • کریمی، منیره طراحی مدل انتقال یادگیری در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 385-363]
  • کریمی دشتکی، احمد اعتبار و اعتمادیابی الگوی اندازه‌گیری آمادگی یادگیری برخط در دانشجویان دوره‌های مجازی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 337-365]
  • کشاورزی، فهیمه رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • کیان، مریم ادراکات و تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دوران کرونا [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 625-656]

گ

  • گلبان، جواد مدل شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ نوآوری در ادارات و آموزشگاه‌های مقطع متوسطۀ نظری شهر تهران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 609-630]
  • گلستانه، مهشید تحلیلی بر رابطة بین رضایت و عملکرد شغلی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان ساماندهی‌شده در دوره‌های تحصیلی متفاوت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 310-283]

ل

  • لطفی فرد، سارا بررسی ویژگی‌های روانسنجی نسخۀ ایرانی مقیاس استرس اجتماعی معلم در ارتباط با دانش‌آموز [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 376-359]
  • لیاقتدار، محمدجواد بررسی برنامة درسی اخلاق‌محور دبستان‌های ژاپن نمونه‌ای برای بهبود تربیت اخلاقی در ایران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 425-455]

م

  • ماسوری، ابراهیم ساحت‌ها و بایسته‌های تربیتی سند تحول آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 37-63]
  • محبی امین، امینه تجارب معلمان دورة ابتدایی از چالش‌های اجرای طرح جابربن‌حیان: یک مطالعة کیفی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 281-255]
  • محمدداودی، امیرحسین ارائه مدلی برای ارتقاء اثربخشی دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه استان تهران) [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 293-324]
  • محمدزاده، مریم مکان‌یابی مدارس با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و مدل تاپسیس (نمونة موردی: منطقة 18 شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 677-653]
  • محمدزاده ادملایی، رجبعلی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامة معلم به‌عنوان بافت اجتماعی (رفتار معلم در کلاس) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 254-233]
  • محمدی، شیرکوه شناسایی و اعتبارسنجی مؤلفه‌های تربیت نیروی انسانی شایسته در دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 83-57]
  • محمدی، طاهره طراحی الگوی سه‌لایه‌ای امکان‌سنجی و استقرار اثربخش مدرسة زندگی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 450-425]
  • محمدی، مهدی رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • محمدی پور، محمد مدل ساختاری اعتیاد به اینترنت بر اساس خودتنظیمی تحصیلی با نقش میانجی درگیری تحصیلی [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 487-510]
  • محمودی، احمد نقش آمیخته های بازاریابی سبز و تصویر ذهنی در قصد بازگشت مجدد دانش آموزان به المپیادهای ورزشی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 523-501]
  • محمودی، احمد ارائه الگوی جذب دانش‌آموز در هنرستان‌های تربیت‌بدنی شهر تهران [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 57-82]
  • محمودی، فیروز طراحی الگوی آزادسازی برنامة درسی دورة ابتدایی: یک پژوهش کیفی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 423-387]
  • مرادی، حجت الله ارزیابی تمرینات ادراکی حرکتی (پاریاد) و نوروفیدبک بر رابطۀ والد کودک و عملکرد اجرایی و هماهنگی دیداری حرکتی در ‌دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 274-243]
  • مرتضوی امامی، سید علی اکبر طراحی و اعتباریابی الگوی کوچینگ بر مبنای نظریة انتخاب و اثربخشی آن بر تعهد سازمانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 35-7]
  • مشایخ، پری امکان سنجی استقرار دوره های آموزش ضمن خدمت بر بستر رایانش ابری در آموزش و پرورش استان بوشهر [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 607-624]
  • مصلحی، لیلا ارائه مدل کیفی توسعۀ حرفه‌ای دانشجو معلمان رشتۀ تربیت‌بدنی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 83-110]
  • معارف، پریسا رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • معتمد، حمیدرضا امکان سنجی استقرار دوره های آموزش ضمن خدمت بر بستر رایانش ابری در آموزش و پرورش استان بوشهر [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 607-624]
  • معتمدی بروجنی، محمد حسن اثربخشی آموزش ادراک دیداری بر کاهش اختلالات یادگیری درس ریاضی دورۀ ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 86-67]
  • معجونی، حسین تحلیل رابطۀ کانونی مدیریت استعداد با سرمایۀ اجتماعی معلمان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 201-228]
  • معصومی نژاد، رضا طراحی الگوی آزادسازی برنامة درسی دورة ابتدایی: یک پژوهش کیفی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 423-387]
  • ملک نیا، مرضیه السادات تأثیر روش ایده‌جویی اسکمپر بر انگیزۀ پیشرفت دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 153-131]
  • ملکی، حسن طراحی و اعتباریابی الگوی برنامة درسی مبتنی بر هنر پست‌مدرن با تأکید بر هنر مفهومی در دورة دوم‌ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 597-555]
  • ملکی، شیوا پیشایندهای تحقق صدای دانش آموز: یک مطالعه فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 237-267]
  • ملکیان، فرامرز مدل مناسب اجرای موفقیت‌آمیز آموزش آنلاین در مدارس بر اساس رویکرد نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 305-335]
  • منظری توکلی، حمداله طراحی الگوی سیرت نیکوی مدیران با استفاده از آموزه‌های نهج‌البلاغه (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 175-199]
  • منظری توکلی، وحید طراحی مدل انتقال یادگیری در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 385-363]
  • مهاجران، بهناز شناسایی چالش ها و نقاط قوت نظام رتبه‌بندی معلمان و ارائۀ الگویی برای کیفیت‌بخشی به آن [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 401-424]
  • مهاجران، بهناز طراحی مدل معادلات ساختاری رهبری عاطفی (پیشایندها و پیامدها) مدیران مدارس متوسطه استان آذربایجان غربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 213-236]
  • مهدیان، حسین مقایسۀ تأثیر آموزش بازسازی شناختی و راهبردهای یادگیری خودگردان بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 285-303]
  • موسوی، سیدمحسن تحلیلی بر رابطة بین رضایت و عملکرد شغلی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان ساماندهی‌شده در دوره‌های تحصیلی متفاوت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 310-283]
  • موسوی، سیده سولماز نقش حس انسجام و باورهای امید در پیش بینی سازگاری تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 563-581]
  • موسوی، فرانک مدل مناسب اجرای موفقیت‌آمیز آموزش آنلاین در مدارس بر اساس رویکرد نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 305-335]
  • موسی پور، نعمت الله طراحی و اعتباریابی الگوی برنامة درسی مبتنی بر هنر پست‌مدرن با تأکید بر هنر مفهومی در دورة دوم‌ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 597-555]
  • مولائی علی آباد، حسین شناسایی پیامدهای توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی بین المللی در نظام آموزش عالی با رویکرد کیفی فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 1-28]
  • مومنی مهموئی، حسین سنتزپژوهی برنامه درسی یادگیری ترکیبی مبتنی بر آموزش وارونه [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 509-538]
  • میر عظیمی، سید حمید رضا ساحت‌ها و بایسته‌های تربیتی سند تحول آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 37-63]
  • میرغفاری، فاطمه رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • میرمسیب، زهرا بررسی برنامة درسی اخلاق‌محور دبستان‌های ژاپن نمونه‌ای برای بهبود تربیت اخلاقی در ایران [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 425-455]
  • میری، مینو شناسایی عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و ارائة مدل ساختاری آن [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 55-37]

ن

  • ناصری جهرمی، راحیل رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • ناصری جهرمی، رضا رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب دانش‌آموزان پایة دوازدهم از آمادگی شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها ویژة بحران کرونا [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 496-479]
  • ناطقی، فائزه طراحی و اعتبار یابی مدل مطلوب تربیت فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 539-564]
  • نامداری پژمان، مهدی طراحی الگوی شایستگی های حرفه ای معلمان راهنمای کارورزی دانشگاه فرهنگیان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 423-459]
  • نریمانی، محمد نقش حس انسجام و باورهای امید در پیش بینی سازگاری تحصیلی دانش آموزان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 563-581]
  • نصرتی، فاطمه تأثیر راهبرد خود‌نظارتی توجه بر توانایی انتقال جایگاه اعداد و صحت محاسبات ریاضی دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 65-39]
  • نظری، خسرو مطالعۀ تطبیقی نظام کارورزی تربیت معلم ایران و سنگاپور [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 457-485]
  • نعمتی، معصومه شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و آسیب‌شناسی آن در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان مازندران [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 450-427]
  • نکوفر، محمد ارزیابی کارآمدی یک برنامۀ ارزشیابی تکوینی سه‌بخشی برای ارتقای عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 296-275]
  • نیکان، محمود بررسی و شناسایی اصول و مؤلفه‌های یادگیری آمیخته درکلاس‌های چندپایة دورة ابتدایی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 150-129]
  • نیک پور، امین طراحی الگوی سیرت نیکوی مدیران با استفاده از آموزه‌های نهج‌البلاغه (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان تهران) [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 175-199]
  • نیکخواه، محمد تحلیلی بر رابطة بین رضایت و عملکرد شغلی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان ساماندهی‌شده در دوره‌های تحصیلی متفاوت [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 310-283]
  • نیکنامی، مصطفی ارائه مدلی برای ارتقاء اثربخشی دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان (مورد مطالعه استان تهران) [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 293-324]
  • نیلی احمد آبادی، محمدرضا تأثیر محتوای الکترونیکی مبتنی بر واقعیت افزوده بر بار شناختی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس آموزش علوم تجربی [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 369-400]

و

  • ویسی، معصومه مدل مناسب اجرای موفقیت‌آمیز آموزش آنلاین در مدارس بر اساس رویکرد نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 305-335]

ه

  • هاشمی اصل، سیدجعفر ارزیابی شایستگی های دیجیتال معلمان ابتدایی شهر یاسوج [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 565-584]
  • همایونفرد، آنیتا معلم به مثابۀ دانش‌پژوه و نقش آن در کاهش شکاف نظریه و عمل تربیتی: نقد رویکرد معلم به مثابۀ اقدام‌پژوه [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 7-36]
  • همتی، حمیده طراحی الگوی رشد مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بر اساس نظریة داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 478-451]
  • همتی عفیف، علی نقش آمیخته های بازاریابی سبز و تصویر ذهنی در قصد بازگشت مجدد دانش آموزان به المپیادهای ورزشی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 523-501]

ی

  • یارمحمدزاده، پیمان مدل داده‌بنیاد استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد شغل معلمی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 706-679]
  • یارمحمدی منفرد، سعید ساخت و اعتباریابی ابزار ارزیابی معلم اثربخش تربیت‌بدنی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 338-311]
  • یاری دهنوی، مراد پدیدارشناسی مفهوم معلمان ماندگار در تجربۀ زیستۀ دانش‌آموزی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1402، صفحه 91-117]
  • یافتیان، نرگس بررسی کتب ریاضی دورة اول ابتدایی از منظرمؤلفه‌های سواد ریاضی به‌کمک مسائل با زمینة دنیای واقعی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 625-599]
  • یزدانی گچینی، حسن تحلیل محتوای کتاب‌های علوم دورة اول ابتدایی بر اساس میزان توجه به مهارت‌های فرایند علمی با روش آنتروپی شانون [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 689-667]
  • یزدی زاده، زهرا سنتزپژوهی برنامه درسی یادگیری ترکیبی مبتنی بر آموزش وارونه [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 509-538]
  • یعقوب نژاد، ساجد ساخت غربالگر مشکلات یادگیری نوآموزان پیش‌دبستانی و بررسی ویژگی‌های روانسنجی آن [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 269-291]
  • یوسف زاده چوسری، محمد رضا ارائه الگوی برنامه درسی برای پرورش هویت خودشرح حال نگاری دانش آموزان [دوره 12، شماره 4، 1402، صفحه 585-606]
  • یوسفی، فریده نقش واسطه‌ای رضایت از مدرسه در رابطة بین خودکارآمدی انطباق با پرخاشگری همسالان و اضطراب اجتماعی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 231-207]
  • یوسفی افراشته، مجید بررسی ویژگی‌های روانسنجی نسخۀ ایرانی مقیاس استرس اجتماعی معلم در ارتباط با دانش‌آموز [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 376-359]